Friday, February 11, 2011

Inilah CITA-CITA Unggul Kami

Bahawasanya hidupku adalah milik Allah dan pastinya ISLAM ikutannya.

Bertuah dan beruntung bagi sesiapa yang dipilh oleh Allah untuk berada di jalan perjuangan. Kerana ia jalan yang telah diladeni oleh para nabi, siddiqqin, syuhada’ dan solihin. Hamparan syurga di hadapan dengan cara short-cut iaitu JIhAD.

Tunggu kami wahai pejuang-pejuang Allah!!

Kami masih bertatih ke sana. Kami masih belajar berjalan dan sering kali rebah bila berlari. Kaki sering juga tersadung di jalan yang beronak liku ini.

Kami masih di pinggiran perjuangan. Kami masih di tepian. Namun matlamatnya jelas iaitu berlari menggapai MarDhatillaH.

Ya Allah Ya Bari’, Engkau aturkanlah hidup kami mengikut agendaMu. Jangan Kau biarkan kami mengaturkan hidup kami mengikut agenda kami tersendiri. Aturkannya dengan aturan yang paling indah sebagaimana Kau aturkan hidup Rasul kami, Muhammad s.a.w. Biarpun di permulaan hidupnya sebagai yatim, namun di akhirannnya sebagai kekasih. Permulaannya miskin kedana namun akhirannya gah namanya di cakerawala. Susahnya baginda adalah aturanMu. Sedihnya baginda, dalam ilmuMu. Kerana Engkaulah Al-Bari’ yang Maha Indah mengatur hidup hamba.

Masukkan nama kami sebagai saff pertama menjulang agamaMu. Meskipun tidak ternampak di mata manusia, namun di sisi penilaianMu EXCELLENCE,MUMTAZ, A+. Pilihlah kami. Caturkan waktu kami seharian dengan agenda agamaMu. Kami tak besar dan kami tak kuat,  Apa yang penting??? KEKUATANMU, SEMANGAT YANG DITIUPKANMU, JAGAANMU agar terus istiqamah di jalanMu.

Alirkan kalimah LAA ILAHA ILLALLAH dalam darah kami dengan permulaan setiap degupannya ialah namaMu ‘ALLAH’. Biar mengalir dalam segenap urat-urat sendi kami roh perjuangan, yang akhirnya harum tubuh kami bermandikan darah yang diiktirafmu sebagai SYUHADA’. Saat roh kami diangkat ke langit untuk bertemuMu, heboh sang malaikat bertanya sesama sendiri siapakah gerangan yang mampu mencapai martabat yang lebih mulia dari mereka di sisiMu? Itulah kami…. Itulah kami.. PilihanMu.

Coretan ini adalah cita-cita. Cita-cita agung kami kerana kami yakin, cita-cita kan menjadi nyata dengan qudrat dan iradatMu. Doa kami, angkatlah nama kami untuk memenuhi list name para syuhada’, para mujahid dan para siddiqin. Ruginya kami bila di dunia hanya mampu mengumpul harta bukan mengumpul pahala. Kerana bumi ini adalah hamparan subur untuk menanam benih syurga….

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright 2010 TaiFa_IFFaH. Powered by Blogger
Blogger Templates created by DeluxeTemplates.net
Wordpress by Wpthemescreator
Blogger Showcase